Mijn eerste cross van het jaar ging door in het Netepark te Herentals .
Op een snel parcours met slechts 1 "molshoop" wist ik dat het moeilijk zou worden om een mooie prestatie neer te zetten .
Mede ook omdat ik de voorbije week af te rekenen had met een infectie aan de luchtwegen .
Het deelnemersveld was met meer dan 70 atleten ook sterk bezet .

Om 15u. werden we op gang geschoten voor 5 ronden . Na een behoorlijke start kon ik me net niet handhaven in een grote achtervolgende groep die streden voor een top-25 plaats . Ik had schrik dat ik dat tempo niet zou kunnen aanhouden tot aan de finish waardoor ik dus besloot om op eigen tempo de cross af te werken , achteraf bekenen een slechte beslissing want als je ziet wat voor een sterke laatste rond ik uit de benen kon schudden en zo alsnog aansluiting vond met de achterhoede van die achtervolgende groep , zat er vandaag dus veel meer in .
Na 9300m in 31' 48" en als 33ste kwam ik uiteindelijk over de finish .

De volgende weken staan nog altijd in het teken van de uitbreiding van de uithoudingsbasis en tegen het P.K. cross te Kessel op 5 Februari hoop ik ook mentaal toch iets sterker te staan en wil ik meer dan een plaats in de middenmoot ...
4/9/2012 12:28:50 pm

Na 9300m in 31' 48" en als 33ste kwam ik uiteindelijk over de finish .

Reply



Leave a Reply.

    Author

    Chris Van Gompel
    Belgian long distance duathlete

    RSS Feed